Texon- Stan Lamp

Sektörde Rekabet, Toplumda Tüketim Devam Edecek!

TEXON’UN KURULUŞ HİKAYESİ NEDİR?

Texon, kuruluşu 100 yılı aşkın bir süreye dayanan köklü bir şirket. 68 yıldan uzun bir süre önce ilk selüloz ayakkabı taban astarını üreten şirket olan Texon, bugün geniş bir yelpazede selüloz taban astarları, bombeler, fortlar ve astar malzemeleri üretiyor. Bu başlangıç noktasından yola çıkarak küresel iş alanlarımızı ABD, Avrupa ve Asya’da bulunan üretim birimleriyle genişletmiş durumdayız. Bu birimlerin sağladığı yüksek kaliteli yapısal materyaller, bölgesel pazarlarda teknik bakımdan yerel destek de görüyor.

HANGİ MÜŞTERİ KİTLESİNE HİTAP EDİYORSUNUZ ?

Müşteri kitlemiz, geniş bir yelpazede bulunan ayakkabı markaları ve önde gelen ayakkabı üreticilerinden oluşuyor. Bu grup; kadın, erkek ve çocuk için spor performans, açık hava spor, gündelik, rahat ve moda ayakkabı seçeneklerini çalışan üreticilerden oluşuyor. Biz dünyanın çeşitli yerlerindeki yerel pazarlarda birçok markasız müşteriyle de çalışıyoruz. Bu müşteriler, kendi yerel ve bölgesel pazarlarındaki tıp ve endüstri piyasaları için ayakkabının yanı sıra moda aksesuarları, çantalar, kot materyalleri ve başka ürünleri de satın alıyor. Dünya çapında 90 ülkede temsilciliği bulunan bir marka olarak Texon malzemelerine nerede ihtiyaç duyulursa orada olacağız. FUARLARA KATILIYOR MUSUNUZ? Evet, dünyanın birçok yerindeki fuarlara katılım gösteriyoruz. Bunu yaparken aralarında elbette Palamut Group’un da bulunan geniş ajans ve distribütör ağımızı kullanıyoruz.

UZUN BIR SÜREDİR PALAMUT GROUP’LA ÇALIŞIYORSUNUZ. İŞ İLİŞKİLERİNİZ NASIL?

Palamut Group’la uzun süreye dayanan bir birlikteliğimiz var. İlk olarak selüloz ayakkabı taban astarı işini geliştirmemizle başlayıp en son bombe ve fort işleriyle perçinlenen ilişkilerimizin çok iyi olduğuna inanıyoruz. Palamut Group kendi bölgesinde iyi tanınan ve saygı duyulan bir şirket, ancak sanıyorum onların bizimle ilgili düşüncelerini bilmeniz de bir bu kadar önemli!

SEKTÖRÜN GİDİŞATINI NASIL GÖRÜYORSUNUZ?

Sektör oldukça rekabetçi olmaya devam edecek. Bu gidişatı, küresel ekonomide görülen ve nihai olarak tüketici harcamalarını etkileyebilecek sorunlardan ayrı tutamayız. Döviz ve hammadde girdilerindeki dalgalanma izlenmesi gereken bir etmen olmaya devam edecek. Ancak dünya çapındaki nüfusun giderek büyüyen bir kısmının mevcut parayla kişisel seçimler yapıyor olması; ayakkabı, çanta ve aksesuar hacimlerinin artışını muhtemel kılıyor.

TÜRKİYE PAZARI VE EKONOMİSİ HAKKINDA DÜŞÜNCELERİNİZ NELER?

Türkiye ekonomisi halen bölgesel rekabet ve özellikle de ekonomiyi negatif yönde etkileyen döviz dalgalanmalarıyla baş etmek durumunda. Ancak bilhassa bombe ve fort uygulamalarını geliştirmek için bu pazarda başka imkânlar da olduğunu düşünüyor ve yeni yıla iyimserlikle bakıyoruz.

BİR BİREYİN ÖZELLİKLERİ DOĞUŞTAN MIDIR YOKSA YETİŞTİRİLMESİYLE Mİ OLUŞUR? LİDERLER DOĞAR MI YOKSA OLUŞTURULUR MU?

Bence birçok diğer özelliğimizin yanı sıra hepimiz liderlik özellikleriyle de doğarız. Ancak bu hayatımızın ilk yıllarında şekillenir. İçinde bulunduğumuz ortamdan ötürü, ebeveynlerimizin bizi yetiştirme tarzından veya katıldığımız rekabetçi spor, münazara ve benzeri faaliyetlerden ötürü. Ergenlik yıllarına girdiğimizde ise bu liderlik özelliklerimiz bilenir. Dünyanın her yerinde insanların çoğu liderlikle birlikte gelen sorumlulukları istemediği için yönetilmeyi tercih eder. Peki liderlik nedir? Yapılması gerekenin ne olduğunu görme becerisi, bu hedefe erişmek için tercih edilebilecek yöntemleri saptayabilme becerisi ve yine bu hedefe erişmek için gerekli olan insan kalitesi ve yeteneğini çekme ve elinden kaçırmama becerisidir.

LİDER OLARAK AKLINIZA İLK GELEN İSİMLER KİMLERDİR?

Birçok örneğin arasından her biri değişik bir lider olan Nelson Mandela, Richard Branson, Jack Welch ve John Lennon sayılabilir.

İŞ HAYATINA ATILMAK İSTEYEN GENÇLERE NELER TAVSİYE EDERDİNİZ?

Çok basit: Gözlerinizi kapayın ve ne yapmak istediğinizi, sizin için neyin önemli olduğunu düşünün ve bu hedefin peşine düşün. Bu sizi ayakkabı sektörüne yöneltiyorsa tebrikler… Ayakkabı sektörü size perakende, tasarım, süreç yönetimi ve malzeme bilimi yoluyla üretim gibi geniş bir yelpazede olanaklar sunuyor. Bunu bir de küresel ayakkabı pazarındaki “ailenizle” birleştirince önünüze emeğinizin karşılığını alabileceğiniz bir kariyer çıkıyor.

İŞ DIŞINDA HOBİLERİNİZ VAR MI?

Spor yapmaktan hoşlanırım, ancak maalesef artık eskisi kadar sık yapamıyorum. Onun dışında müzik, kitap okumak ve seyahat etmek hobilerim arasında yer alıyor.

İŞ SEBEBİYLE SIK SEYAHAT EDİYOR MUSUNUZ? ÖZELLİKLE SEVDİĞİNİZ, SİZDE İZ BIRAKMIŞ ÜLKE VE ŞEHİRLER VAR MI?

İş sebebiyle sıkça seyahat ediyorum. Bütün ülkeler ve şehirler farklı ve kendine has bir şeyler sunduğu için bu tür bir seçim yapmak oldukça zor, ancak İstanbul’u henüz adamakıllı keşfedemedim – bu durumu 2015’te düzeltmeyi umuyorum!

keyboard_arrow_up

Copyright © 2018 Palamut Group. All Rights Reserved.

Maverainteraktif