Blog

Bartoli - Duralite

Yüksek Kalite Fiber Astar: DURALITE®

Bartoli, Türkiye’de başlayan yüksek kaliteli fiber astar yarışını Palamut Group ile sürdürmeye devam ediyor.

Bartoli firması 5 jenerasyondur süregelen ve Lucca şehrinde bulunan bir kağıt fabrikası şirketidir. İtalya’nın toplam nitelikli kağıt imalatının %80’i ve paket kağıdının %45’i bu kağıt vadisinde imal edilmektedir. Bartoli, ayakkabı imalat sektöründe DURALITE® ürünleri özel çelikli taban üretimlerinde kullanmak amacıyla 2002 yılında üçüncü fiber makinesine yatırım yapmaya karar verdi. Artan pazar talebine bağlı olarak üretim kapasitesi 2012 yılında iki katına çıktı. Günümüzde DURALITE® rulo veya plaka halinde 0.8 mm ile 1.5 mm arasında değişen ebatlarda üretilmektedir. Bu projenin bu kadar iddialı olmasının birkaç sebebi var. Üretimde kullanılan teknoloji, standart kağıt fiber üretim teknolojisinden oldukça farklı olup; fiyat aralığı pazar açısından standart kağıt fiber’den 3-4 kat fazladır. Bu projenin önde gelen özelliği, bu yeni ürün kaleminin aşağıdaki gibi özetlenen Bartoli politikasına tamamen uygun olmasıdır:

 • Ayakkabı sektöründe hizmetlerin ve ürünlerin kalitesi ve çeşitliliği konusunda bir referans noktası oluşturmak.

• Markasını kalitenin ve güvenilirliğin adresi haline getirmek.

 • Fiberde en iyi kaliteyi en uygun fiyata sağlamak. Bartoli olarak bu projenin başarısına çok inandık, zira bazı önde gelen müşterilerimizin yüksek kaliteli ayakkabı ve taban astarı aradığını fark ettik. Çinli imalatçıların piyasayı düşürmesi sonucunda ortaya çıkan rekabetten dolayı yaşanan sıkıntılı dönemleri dikkate aldık ve birkaç firmanın öncülüğünde İtalya ve devamında Avrupa ülkelerinde çok daha özel bir pazar talebinde artış olacağını anladık. Sonra birden bire Prada, Miu Miu, Gucci, Ferragamo, Dolce&Gabbana, Fendi, Christian Louboutin, Tod gibi önde gelen İtalyan markaları yeni ve inovatif fiber taban astarı teknolojisine yatırım yaptılar. Birkaç yıl içinde yüksek performanslı taban astarları da piyasaya sürüldü. Türkiye de bu yüksek kaliteli taban astarı yarışına katılan ülkelerden biri oldu. Bartoli bu yarışı Türkiye’de Palamut Group ile devam ettirme kararı aldı ve Palamut Group ile çalışmaya başladıktan sonra hacim 90’lı yılların sonunda giderek arttı ve dünya satış sıralamasında Palamut Group liderliğini hiç kaybetmedi. DURALITE® ürünleri pahalı bir ürün olduğu için 2000 yılının ikinci çeyreğinde pazarda yerini alabildi. Söz konusu yıllar Türk ayakkabı kalitesinin ve üretim miktarının arttığı önemli yıllardır. Türkiye ayakkabı pazarı, DURALITE® ve tüm taban astarlarımız için en cazip pazar haline geldi. Bu başarı DURALITE® ürünlerin kendine özgü mekanik özelliklerinden kaynaklanmıştır. Ayrıca, Palamut Group satış ekibinin yüksek becerileri sayesinde bu yenilikçi fiber taban astarını müşterilere açıklama ve gösterme imkanına eriştik. Son dönemde Bartoli şirketi, çevre yönetimi ISO 14001 sertifikası için başvurmuş olup 2017 yılının ikinci yarısında sonuç almayı beklemektedir.

keyboard_arrow_up

Copyright © 2018 Palamut Group. All Rights Reserved.

Maverainteraktif